Obecnie coraz mniejsze miasta starają się o to, aby ułatwiać swoim mieszkańcom, ale także przyjezdnym, gościom czy turystom życie, poprzez opracowywanie aplikacji mobilnych. Ich zadania mogą być bardzo różne, ale praktycznie zawsze umożliwiają szybki kontakt ze służbami w mieście czy najróżniejszymi instytucjami albo urzędami. Co równie ważne, przeważnie dają dostęp do informacji o komunikacji miejskiej lub nawet posiadają interaktywny rozkład jazdy, który na bieżąco informuje o czasie do odjazdu następnej linii. Nie brakuje więc rozwiązań pozwalających na dokonanie zakupu biletu na przejazd środkami komunikacji miejskiej przez taką aplikację – jest to szalenie wygodne i nie zmusza do poszukiwania kiosków czy przeszkadzania kierowcy, ani nawet korzystania z biletomatu. Coraz częściej również w ramach takiej samej aplikacji miasto umożliwia chociażby wniesienie opłaty za parking poprzez telefon, a inkasenci wyposażeni w odpowiedni sprzęt widząc za szybą samochodu naklejkę informującą o płatności online mogą szybko to zweryfikować.